joi, 1 august 2013

1995. Ultima dată la Marea Neagră.



             Da, a fost ultima mea vară pe litoralul românesc. Și dacă privim în jur, nici nu e de mirare! La Costinești, stațiunea celor cu bani puțini și fără pretenții, am fost când eram studentă, înainte de 89. Din câte văd la tv,în rarele dăți când mă uit pe canalele românești, nu s-au schimbat prea multe: aceeași îngrămădeală și gălăgie pe plajă - așa-i place românului- , aceleași mese și lavițe lungi din lemn, unde poți lua o masă frugală sau nici măcar atât- e de preferat o masă în cameră..:)- e mai ieftin, nu???- aceleași localuri ” târâie tavă” cu oameni care stau la coadă în costume de baie,- total indecent să iei masa așa-,  mult meltenism și manele până-n noapte cu sonorul la maximum.
Aceeași plajă murdară cu alge dar și murdărită de melteni...că...de ce să nu arunce ei mizeria pe nisip...așa cum au învățat de mici...Aceiași comercianți ambulanți care urlă cât e ziulica de mare printre cearceafuri - la șezlonguri sper că nu îndrăznesc :))) - deci aceeași țigănie la scumpa noastră mare. 
M-am temut mereu și am ocolit cât am putut  această tipologie! Genul acesta de cocalar descris mai jos. E citat, deci caracterizarea nu-mi aparține ad-litteram dar subscriu în totalitate:
             ”Nimic mai urâcios decât mitocanul relaxat, care vrea să se simtă bine și liber. Are o extraordinară capacitate de a porcăi locurile cele mai frumoase. Iar hărmălaia omniprezentă, numită muzică prin antifrază, confirmă un eseu de-al lui Schopenhauer despre relația invers proporțională dintre inteligență și zgomot”- superb, nu? ( puținele dăți când sunt de acord cu Theodor Paleologu)
              Din 1995 încoace, nu mi-am mai dorit niciodată să ajung acolo.
              Turismul de week-end e în floare, toți cei din apropiere își fac un titlu de glorie din a-l practica, fie-cum, cu prețul nervilor provocați de șirul lung de mașini care înaintează ca melcul către și dinspre tărâmul iluzoriu al fericirii ce ține două zile.Și uite-așa a mai trecut o vară când, din nou, pe litoralul nostru nu se mișcă în bine - afară de parte din stațiunea Mamaia unde au intrare doar cei cu mulți bani. Și aici nu mă refer la cluburile pline de tineri, programele faine pe care ei le gustă...Mă refer la curățenia din camere, la servire etc.
              Pentru noi, adică pentru familia mea, nimic din toate astea nu se regăsesc în ideea de a ne petrece concediul. Pentru noi, desigur, vacanța înseamnă mare- dar nu cea Neagră :)- plajă curată cu nisip fin, leneveală la soare pe un șezlong pe o plajă privată, croaziere pe mare, mese  pe terase -restaurant elegante, CURATE, la malul mării, cu servire perfectă, indispensabilul aer condiționat în cameră, muzică în surdină specifică locului și fiecărui local în parte și multe, multe alte lucruri la care noi ținem foarte mult.
            Așa sunt concediile noastre în Grecia. Pentru toate acestea și pentru multe altele iubim această țară mirifică. Acolo ne regăsim și în orice caz pentru noi e locul ideal  de a ne” încărca bateriile” pentru încă un an. 
         Noi în Grecia: ( 2007, 2009, 2011- selecție din concediile noastre pe Riviera Olimpului;  Nei Pori, Thessaloniki, Olympic Beach, Paralia Katerini, insula Skiatos, Platamonas)  

(ps. ca să vrei să merg în Grecia și să te și simți bine trebuie să știi în primul rând de ce te duci acolo. Că așa mai aud unele personaje că...ce atâta Grecia...că ei nu văd nimic interesant acolo. Ok...atâta timp cât tu te mulțumești să mănânci pâine cu parizer pe un ziar și te cazezi la noi la mare la ” gazdă” și te pozezi la ” malul surpat” înconjurat de mizerie...niciodată nu vei înțelege ce caută alții în Grecia. Așa că  nu te mai întreba și stai pe fundul tău la nivelul tău, decât ”să pleci bou și să te întorci vacă” , vorba cuiva)


croaziera pe mare, una din excursiile noastre opționale preferate

nimic nu e mai fain și mai romantic decât să iei masa la malul mării


am ajuns pe in sula Skiatos

încă nu știu să înot...deci salteaua îmi e de ajutor


Insula Skiatos


niciodată nu am mâncat un calamar atât de bun ca pe insulă



cu Kostas
pe insula Skiatos







Platamonas
Nei Pori
cina de la miezul nopțiila marea Egee, Olympic Beach



VIAȚA-I RĂSPLĂTEȘTE PE CEI CE NU SE DAU BĂTUȚI!